Kundeservice

Hvordan fungerer mitt Flipp-abonnement?
Du kan prøve Flipp gratis i 30 dager. Deretter fortsetter abonnementet å løpe for kr. 129,- (49,- for Egmont Publishing papir-abonnenter) i måneden.
Har du forhåndsbetalt for en lengre periode (3, 6 eller 9 måneder), blir abonnementet fornyet til samme varighet hvis ikke det blir sagt opp senest èn dag før ny periode starter. Beløpet trekkes automatisk fra ditt kort.

Det er ingen bindingstid. Du kan når som helst si opp ditt abonnement, men senest èn virkedag før ny periode starter.

Er abonnementet bindende?

Abonnementet løper til du stopper det. Det er ingen bindingstid, men abonnementet må avsluttes senest èn virkedag før ny periode starter. 

Hvordan avslutter jeg abonnementet på Flipp?
Du sier opp abonnementet ved å sende en mail til vår abonnementservice eller ved å ringe 22 58 51 00.

Har jeg fortsatt tilgang til bladene jeg har lastet ned hvis jeg sier opp mitt abonnement?
Når du sier opp ditt abonnement på Flipp vil du fortsatt ha tilgang til de bladene du har lastet ned til din mobil og/eller nettbrett. Ved en oppdatering av operativsystem på mobilen/nettbrettet vil nedlastede utgaver imidlertid kunne bli uleselige. Du trenger et aktivt abonnement for å kunne lese og laste ned nye blader.

Hva skjer hvis jeg tegner et papirabonnement hos Egmont Publishing?
Som abonnent på et papirprodukt fra Egmont Publishing får du spesialpris på Flipp og betaler kun kr. 49,-/mnd. Tegner du et papirabonnement mens du abonnerer på Flipp blir prisen automatisk satt ned fra 129,- til 49,- ved neste korttrekk.
Du kan se en oversikt over, og bestille, våre papirprodukter på Bladkiosken.

Hva skjer hvis jeg sier opp mitt papirabonnement hos Egmont Publishing?
Hvis du sier opp ditt papirabonnement kvalifiserer du ikke lenger for vår spesialpris på kr. 49,-/mnd. Prisen vil bli automatisk satt opp til kr. 129,- ved neste korttrekk.

Hvorfor må jeg legge inn kortinformasjon når jeg registrerer meg?
Selv om Flipp er gratis i 30 dager må du legge inn ditt betalingskort ved registrering da abonnementet er løpende. Vi trenger kortet ditt for at du skal kunne fortsatt ha tilgang til tjenesten etter at prøveperioden er utløpt. Sier du opp abonnementet i løpet av de de 30 dagene blir ikke ditt kort belastet.

Hvordan endrer jeg mine abonnements- og betalingsopplysninger?
Gå inn på www.flipp.no, logg deg inn og velg "Min side". Klikk linken «mitt abonnement». På den neste siden legger du inn ditt abonnementsnummer (dette finner du øverst på «Min side») og klikker «gå videre».  Du finner nå en oversikt over alle dine abonnementer hos Egmont Publishing, og kan endre dine opplysninger.

Hvordan endrer jeg betalingskort?
Gå inn på www.flipp.no, logg deg inn, og velg "Min side". Klikk linken «mitt abonnement». På neste side legger du inn ditt abonnementsnummer (dette finner du på «Min side») og klikker «gå videre».  På den neste siden velger du «endre betalingsmåte» under Flipp-fanen.

Hva er brukernavnet mitt på Flipp?
Mobilnummeret eller e-postadressen du oppga ved registrering er ditt brukernavn.

Jeg har glemt passordet til Flipp.
I menyen under «logg inn» på flipp.no kan du be om å få tilsendt nytt passord.

Må man ha norsk Visakort/Mastercard?
Nei, det er ikke noe krav om at ditt betalingskort er utstedt i Norge.

Hva er ConnectID?
Når du registrerer deg eller logger deg inn på Flipp.no vil du se ConnectID-logoen. Connect er Flipp og Egmont Publishing sin leverandør av betalings- og abonnementssystem. ConnectID benyttes på Flipp slik at du kan logge deg på Flipp, og evt våre andre digitale tjenester, samt få tilgang til dine abonnentdata på Min Side. Dine personlige opplysninger behandles fortrolig i en intern database hos Mediaconnect AS. I forbindelse med kjøp som gjøres med din brukerkonto vil kredittkortinformasjon lagres sikkert og kryptert hos vår 3. parts leverandør DIBS. Les mer om ConnectIDs brukervilkår og personvernbetingelser.

Når blir nye utgaver av bladene tilgjengelige i Flipp-appen?
Bladene,  som kommer i butikkhyllene på mandager, blir tilgjengelige på Flipp fredagen før.

Hvor mange enheter kan man være loget på samtidig?
 Man kan være logget på Flipp på opp til fem enheter samtidig, med samme brukernavn og passord.

Hvordan leser jeg et blad? 
Bladene finner du på forsiden av appen eller sortert under «kategorier» i nedfallsmenyen til høyre. Du kan også søke direkte etter en tittel. Trykk på bladet for å se alle tilgjengelige utgaver, og deretter «last ned» knappen ved det bladet du vil lese. Når bladet er lastet ned trykker du «les». Bladet blir da forstørret og du kan bla i det ved å sveipe med fingeren. Trykk på hjem-ikonet øverst til venstre for å komme tilbake til appens forside.
Du må være abonnent på Flipp og logget inn for å kunne laste ned blader.

Hvordan sletter jeg nedlastede blader? 
Trykk på ikonet øverst i høyre hjørne for å komme til dine nedlastede blader. Trykk "rediger"-knappen oppe til høyre og dertter "slett"-knappen under det/de bladet/bladene du vil slette.

Hvordan finner jeg eldre utgaver av bladene?
Klikk deg inn på bladet fra forsiden av appen, du får da tilgang til å laste ned de seks siste utgavene.

Kan jeg selv lagre bladene jeg har betalt for?
Bladene du har lastet ned blir liggende på mobilen eller nettbrettet ditt til du selv sletter dem. Ved en oppdatering av operativsystem på mobilen/nettbrettet vil nedlastede utgaver imidlertid kunne bli uleselige.

Kan jeg lagre enkeltsider i et blad?
Du kan ikke lagre deler av et blad i appen. Er det enkeltsider du ønsker å spare på kan du for eksempel lagre disse i bildearkivet ditt ved å ta et skjermbilde av sidene.

Kan jeg bruke Flipp på en stasjonær PC?
Flipp-appen kan kun lastes ned/brukes på et nettbrett og smarttelefon.

Kan man benytte tjenesten om man har Android?
Flipp-appen finnes i både  en versjon for Android og én for iOS (Apple). Du må ha versjon 4.4 eller høyere for å bruke Flipp på Android.

Vil jeg finne bilaget som følger med papirutgaven også på Flipp?
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og utvide innholdet på Flipp. Ved lansering av tjenesten vil du som oftest ikke finne bilag (oppskriftshefter, horoskoper osv) i Flipp, men dette vil komme etter hvert.

Får jeg også forsidegaven eller andre ting som følger med papirutgavene?
 De digitale utgavene vil ikke inneholde forsidegaver eller andre vedlegg som kan finnes i papirutgavene.

Kan jeg løse kryssord eller svare på andre oppgaver i Flipp?
Flipp har foreløpig ingen funksjonalitet for å kunne løse og sende inn oppgaver, som kryssord o.l.,  på nettbrettet/mobilen.

Må jeg betale for datatrafikk når jeg leser nedlastede utgaver av bladene?
Nei. Men vær oppmerksom på at hvis du klikker på eventuelle linker eller videoer i bladet som fører til eksterne sider vil det det kunne påløpe kostnader om man benytter mobile netteverk.

Hvor har det blitt av Vagabond?
Vi har dessverre ikke lenger rettigheter til å tilby det svenske magasinet Vagabond. Vi beklager dette!


Hvordan kan jeg gi tilbakemeldinger på Flipp?
Vi setter stor pris dine innspill på hvordan Flipp kan bli bedre! Du kan gi oss tilbakemeldinger på e-post.

 

Har du andre spørsmål? Ta kontakt med vårt kundesenter på [email protected] eller ring 22 58 51 00