Ofte stilte spørsmål

Generelt

Hva kan jeg lese i Flipp?

I Flipp finner du de fleste bladene som utgis av Story House Egmont, og enkelte titler som utgis av Egmont Kids Media. I tillegg kan du lese mange av Story Houses danske og svenske blader. Til sammen tilbyr Flipp over 90 blader innenfor et bredt interesseområde.

Her ser du se utvalget vårt.

Hvilke enheter kan jeg bruke Flipp på?

Flipp kan brukes på iPhone og iPad, og Android-smarttelefoner og tablets. Flipp kan også leses i nettleseren på datamaskiner.

Apple-enheter skal som minimum ha iOS 10. Det tilsvarer at man minst må ha iPhone 5 eller iPad 4.

Android-enheter må ha operativsystemversjon 7 eller nyere.

Hvis enheten din er for gammel til å installere appen, kan du lese bladene ved å gå til blader.flipp.no i nettleseren på enheten. Vi anbefaler at du installerer appen hvis du har mulighet til det.

Når blir nye utgaver av bladene tilgjengelige i Flipp?

Norske blader som kommer i butikkhyllene på fredager, blir stort sett tilgjengelige i Flipp tirsdagen før. Andre blader blir gjort tilgjengelige så snart vi har rett til å tilgjengeliggjøre dem.

Hvordan kan jeg gi tilbakemeldinger på Flipp?

Vi setter stor pris dine innspill på hvordan Flipp kan bli bedre! Du kan gi oss tilbakemeldinger på flippnorge@egmont.com.

Har Flipp byttet innloggingsløsning?

I oktober 2020 byttet vi fra vår gamle løsning med login fra ConnectID til en ny løsning som er raskere, enklere og mer stabil. Vi anbefaler alle våre eksisterende kunder å oppdatere kontoen sin på flipp.no/oppdater. For å oppdatere kontoen din, må du registrere deg med Vipps. Vipps er blant de tryggeste og beste alternativene i Norge for ID-håndtering og betaling, og er et samarbeidsprosjekt mellom alle norske banker.

Når du oppdaterer brukerkontoen din, kan du ikke lenger logge deg inn med ConnectID.

Hvis du ikke kan registrere deg med Vipps, kan du fortsatt logge deg inn med ConnectID ved å trykke på "Trykk her for gammel login" nederst på innloggingsskjermen.

Login-skjermen til Flipp

Registrering

Hvordan fungerer et Flipp-abonnement?

Du kan prøve Flipp gratis i 30 dager. Deretter fortsetter abonnementet å løpe for kr. 129,- (29,- for Story House Egmont papirabonnenter) i måneden. Du kan også kjøpe et 12-måneders-abonnement.

Abonnementet fornyes for en ny tilsvarende periode hvis ikke det blir sagt opp senest to dager før ny periode starter. Beløpet trekkes automatisk fra kontoen som ligger i Vipps hos deg.

Det er ingen bindingstid, og du kan når som helst si opp ditt abonnement, men senest to virkedager før ny periode starter.

Hvorfor må jeg registrere meg med Vipps?

Vipps er et felles ID- og betalingssystem som brukes av alle norske banker.

Vipps gir deg en enkel og trygg opplevelse når du skal registrere en bruker eller betale for et abonnement.

Flipp bruker Vipps for å sikre at du får en så enkel og sikker registreringsprosess som mulig.

Hvorfor må jeg legge inn betalingsinformasjon når jeg registrerer meg?

Selv om Flipp er gratis i 30 dager, må du registrere deg med Vipps når du starter prøveperioden. Vi trenger betalingsinformasjonen din for at du skal kunne fortsatt ha tilgang til tjenesten etter at prøveperioden er utløpt. Sier du opp abonnementet i løpet av de prøveperioden, trenger du ikke betale noe for tjenesten.

Betaling

Er abonnementet bindende?

Abonnementet løper til du stopper det. Det er ingen bindingstid, men abonnementet må avsluttes senest to virkedager før ny periode starter.

Hvordan endrer jeg mine abonnements- og betalingsopplysninger?

Gå inn på www.flipp.no, logg deg inn og velg "Min side". Der kan du endre alle dine personopplysninger, betalingsopplysninger og abonnementstype.

Hvis du ønsker å endre dine papirabonnementsdetaljer hos Egmont Publishing, kan du gjøre det på https://selfservice.mediaconnect.no/.

Hvorfor er ikke abonnementet mitt fornyet?

Hvis du opplever at abonnementet ditt har løpt ut uten at du har sagt det opp, er mest sannsylig betalingskortet som er koblet til abonnementet i Vipps-appen løpt ut.

Du må oppdatere kortet i Vipps, ikke bare i selve appen, men også knyttet til abonnementet på Flipp. Vi har laget en guide til hvordan man gjør det på flipp.no/fornye.

Hva skjer hvis jeg tegner et papirabonnement hos Story House Egmont?

Som abonnent på et papirprodukt fra Story House Egmont får du spesialpris på Flipp og betaler kun kr. 29,-/mnd. Tegner du et papirabonnement mens du abonnerer på Flipp blir prisen automatisk satt ned fra 129,- til 29,- ved neste Vipps-trekk.

Du kan se en oversikt over, og bestille, våre papirprodukter på Bladkiosken.

Hva skjer hvis jeg sier opp mitt papirabonnement hos Story House Egmont?

Hvis du sier opp ditt papirabonnement, kvalifiserer du ikke lenger for vår spesialpris på kr. 29,-/mnd. Prisen vil automatisk bli satt opp til kr. 129,- ved neste korttrekk. Det samme gjelder hvis du har årsabonnement eller andre lengre abonnementsperioder enn 1 måned.

Hvor finner jeg kvitteringene?

Du finner alle Flipp-kvitteringene på Min Side. Logg inn med kontoen din og trykk på "Betalingshistorikk" øverst på siden.

Oppsigelse

Hvordan avslutter jeg abonnementet på Flipp?

Du sier opp abonnementet via Vipps-appen, der du kan administrere alle dine faste betalinger og abonnementer. Du kan også logge inn på Min Side på flipp.no.

Hvis du har en gammel brukerkonto (som ikke er koblet mot Vipps), finner du Min side her.

Du kan også sende en e-post til vår abo-flipp@egmont.com eller ringe 22 58 51 00.

Hva skjer hvis jeg avslutter abonnementet på Flipp?

Hvis du sier opp abonnementet, har du tilgang til Flipp så lenge nåværende betalte periode varer. Eksempel: Har du betalt frem til den 15. i måneden, og sier opp den 1. i måneden, kan du lese bladene som normalt frem til den 15.

Etter at abonnementet er stoppet, kan du ikke lenger lese blader i Flipp. Heller ikke nedlastede blader. Nedlasting av blader er en funksjon for å kunne lese blader uten nettilgang, ikke for å ha et permanent arkiv.

Hvordan kan jeg slette alle brukerdata?

Hvis du ønsker å slette alle brukerdata eller få innsyn i alle dine brukerdata hos oss, finner du mer informasjon på denne siden.

Bruk av appen

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet mitt?

Du kan alltid få et nytt passord ved å gå inn på Flipp.no (nettsiden) og velge "Logg inn" / "Glemt passord". Du kan også nullstille passordet ditt på innloggingssiden i appen. Velg "Glemt passord".

Hvor mange enheter kan jeg være logget på samtidig?

Man kan være logget på Flipp på opp til fem enheter samtidig, med samme brukernavn og passord. Hvis det er forskjellige personer som bruker samme Flipp-konto, er det en fordel å opprette en profil for hver bruker, slik at man kan ha egne favoritter og bokmerker.

Kan jeg bruke Flipp uten internett-tilgang?

Hvis du laster ned blader når du har tilgang til internett, kan du alltid lese dem - selv når du ikke har tilgang til internett.

Hvordan velger jeg et blad jeg vil lese?

Bladene finner du på forsiden av appen eller sortert under «kategorier» under knappen oppe til høyre. Du kan også søke direkte etter en tittel via søkefeltet på hovedsiden.

Trykk på bladet for å se alle tilgjengelige utgaver, og deretter trykk på utgaven du vil leset.

Trykk på pilen øverst til venstre for å komme tilbake til appens forside.

Hvordan leser jeg et blad?

Etter å ha valgt bladet du vil lese, åpnes bladet i appens lesemodus.

Nå åpnes første side, og du kan bla ved å dra fingeren over siden. Menyene øverst og nederst vil alltid vises på den første siden. Du kan også velge at menyene alltid skal vises under Innstillinger i appen.

I menyene finner du:

  • sidenavigering nederst
  • menyer for å velge mellom én- eller tosidersmodus, sette bokmerker, skrive ut og dele sider øverst til høyre
  • pil øverst til venstre for å lukke lesemodus og gå tilbake til bladoversikten

 

Hvordan får jeg mobiltilpasset visning?

For å få opp en mobiltpasset visning av artiklene du leser, kan du trykke lett (tappe) på en side.

Merk at kun norske blader har denne funksjonen, og det gjelder ikke nødvendigvis alle artikler.

Hvordan spiller jeg spill?

Som betalende Flipp-bruker kan du spille sudoku og puslespill i appen. 

Du finner spillene under "Spill"-menyen nederst på hovedsiden i appen.

Hvis du ønsker å lagre spill til å spille uten internettilgang, kan du trykke på bokmerke-ikonet under et spill i menyen. Deretter finner du de lagrede spillene under Mitt Innhold i appen.

Jeg vil endre hvordan menyene oppfører seg mens jeg leser

Hvis du ønsker at menyene alltid skal være synlige, eller aldri synlige når du leser blader, kan du endre det under "Innstillinger" i appen.

Menyene vil alltid synes når du åpner første side, men forsvinner når du blar om hvis menyene ikke er satt til å alltid vises.

Hvordan laster jeg ned et blad?

Hvis du ønsker å lese et blad når du ikke har internettilgang, kan du laste det ned på enheten din.

Fra oversikten over utgavene av bladene, kan du trykke på pilen til høyre under utgaven du vil laste ned. Du finner en oversikt over bladene du har lastet ned under Mitt innhold-menyen på hovedsiden i appen.

Du kan også velge at appen skal laste ned alle blader du åpner automatisk under Innstillinger i appen.

OBS: Det kan hende at du må sette enheten din i flymodus når du skal lese bladene offline.

Hvordan sletter jeg et nedlastet blad?

Du kan enten slette nedlastede blader under Mitt innhold på hovedsiden i appen, eller trykke på søppelkassen under hvert blad du har lastet ned på hovedsiden til bladet.

Hvordan oppretter og redigerer jeg profiler?

Du oppretter og redigerer profiler i appen under Innstillger - Min konto.

Fra start er det opprettet én profil med tre bokstaver i ditt navn. Du kan endre dette. Du kan også opprette inntil fire ekstra profiler ved å klikke på Rediger profiler.

Hver profil har unike favorittblader og bokmerker.

Hvordan setter jeg bokmerker?

Når du leser et blad, kan du sette bokmerker på sider for å enkelt finne tilbake til de sidene. Hvis menyene ikke vises, må du først trykke øverst på skjermen/på menyknappen oppe til venstre.

Trykk på Bokmerke-knappen på menyen øverst. Det kommer et varsel om at bokmerket er lagt til. Hvis du trykker på bokmerk-knappen igjen, blir bokmerket fjernet.

Du finner en oversikt over bokmerkene dine under Mitt innhold-menyen på hovedsiden i appen.

Hvordan søker jeg i bladene?

Du kan søke etter innhold i bladene ved å gå til hovedsiden til hvert blad.

Der finner du en søkeknapp og en kalenderknapp øverst til høyre.

Trykker du på søkeknappen, kan du søke på enkeltord eller fraser. Bruk hermetegn (" ") før og etter en frase hvis du vil søke på akkurat den frasen.

Trykker du på kalenderen, kan du velge år og måned, og får se alle utgaver av bladet fra det året.

Hvordan velger jeg favorittblader?

Bladene du er mest interessert i kan du sette som favorittblader. Fra Flipps hovedside kan du trykke på hjertet under et blad for å velge det som favoritt.

Du finner en oversikt over favorittbladene dine under Mitt innhold-menyen på hovedsiden i appen.

Hvordan fortsetter jeg å lese der jeg slapp?

Flipp husker hvor du stoppet å lese i de ti siste utgavene du leste. Hvis du åpner samme utgaver på nytt, hopper appen rett til den siden du leste sist.

Du finner også "Les videre" under "Mitt innhold" på hovedsiden i appen. Der vises de tre siste bladene du leste. Trykker du på dem, går appen til siden du leste sist.

Du kan fortsette å lese på tvers av alle enhetene du bruker, men det kan ta inntil ett minutt før enhetene er synkronisert med hverandre.

Hvordan kan jeg dele en artikkel med andre?

Hvis du leser en artikkel i Flipp du har lyst til å dele med andre, kan du trykke på Dele-knappen øverst til høyre, enten når du bruker sidevisning eller artikkelvisning.

Når du trykker på Dele-knappen får du opp valg for hvordan du vil dele den med andre, som styres av enheten du bruker den på. For eksempel kan du dele den på e-post, SMS, Facebook Messenger og andre kommunikasjonsapper du har installert.

Mottakeren kan lese inntil 5 sider i bladet (eller hele artikkelen om du deler fra artikkelvisningen).


Få svar på spørsmålene dine